Regulamin udzielania teleporad
- Przejdź do - strona Poprzednia
strona - Przejdź do - strona Następna
strona - Powrót do poprzedniej strony
- Drukuj treść tego artykułu
- Pobierz artykuł w formie pliku Pobierz
PDF - Kontakt z Urzędem
REGULAMIN ŚWIADCZENIA TELEPORAD W SAMODZIELNYM ZESPOLE PUBLICZNYCH ZAKŁADÓW LECZNICTWA OTWARTEGO WARSZAWA PRAGA-PÓŁNOC
- Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa Praga-Północ, dalej jako SZPZLO” udziela teleporad w ramach:
- podstawowej opieki zdrowotnej;
- ambulatoryjnej opieki specjalistycznej;
- opieki psychiatrycznej i leczenia uzależnień;
- rehabilitacji leczniczej;
- leczenia stomatologicznego.
- Teleporady są udzielane w SZPZLO za pomocą połączeń telefonicznych.
- Opis postępowania:
- Teleporada udzielana jest po wcześniejszej rejestracji Pacjenta.
- Rejestracji Pacjenta można dokonać:
- poprzez wypełnienie formularza rejestracji na stronie internetowej SZPZLO: szpzlo.pl, po wcześniejszym uzyskaniu uprawnień;
- telefonicznie, pod numerami telefonu podanymi na stronie internetowej SZPZLO:- tj. na zasadach jak w przypadku wizyt stacjonarnych.
- W trakcie procesu rejestracji Pacjent zobowiązany jest podać swoje dane osobowe:
- imię i nazwisko,
- numer PESEL,
- adres zamieszkania,
- numer telefonu,
- w przypadku Pacjenta małoletniego - imię, nazwisko i numer PESEL opiekuna prawnego.
- W przypadku korzystania z e-rejestracji, Pacjent postępuje zgodnie z zasadami rejestracji wizyt w tej formie, wskazywanymi podczas procesu rejestracji.
- W przypadku rejestracji telefonicznej:
- Rejestratorka rejestruje pacjenta na teleporadę, wizytę lub badanie.
- Podczas rejestracji – rejestratorka sprawdza, czy nr telefonu pacjenta jest aktualny i upewnia o cel wizyty Pacjenta; przedstawia Pacjentowi lub osobie, która występuje w imieniu Pacjenta, możliwe terminy i uzgadnia dogodny dla Pacjenta termin, w którym nastąpi kontakt z osobą udzielającą teleporady.
- Po uzgodnieniach jak wyżej, rejestratorka zapisuje termin wizyty i przekazuje go Pacjentowi lub osobie występującej w imieniu Pacjenta.
- Jeżeli Pacjentowi wykonywano badanie diagnostyczne, rejestratorka informuje o terminie i możliwościach odbioru wyniku.
- Podstawą przyjęcia Pacjenta w ramach świadczeń finansowanych przez NFZ jest posiadanie stosownych uprawnień oraz dokumentów umożliwiających jego identyfikację. Uprawnienia do świadczeń potwierdza się za pomocą systemu E-WUŚ. W przypadku negatywnej weryfikacji z systemu E-WUŚ, Pacjent może potwierdzić prawo do świadczeń poprzez:
- przedstawienie dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń – przesyłając scan takiego dokumentu;
- złożenie oświadczenia o przysługującym Pacjentowi prawie do świadczeń – przesyłając skan takiego oświadczenia.
- W dniu wizyty Pacjent oczekuje na teleporadę w przedziale czasowym uzgodnionym podczas zapisu.
- Pacjent ma prawo rezygnacji z teleporady. O rezygnacji Pacjent zawiadamia SZPZLO telefonicznie zgodnie z ust. 3 pkt 5.
- W przypadku, gdy udzielenie teleporady w pierwotnie ustalonym terminie jest niemożliwe, SZPZLO niezwłocznie informuje o tym Pacjenta ustalając z nim nowy termin wykonania usługi.
- W celu wykonania usługi, kontakt z Pacjentem inicjuje osoba udzielająca świadczenia zdrowotnego w formie teleporady. Trzykrotne niepodjęcie kontaktu przez Pacjenta w odstępie nie krótszym niż 5 minut jest równoznaczne z odstąpieniem przez Pacjenta od teleporady. Brak możliwości nawiązania kontaktu z Pacjentem, osoba udzielająca świadczenia odnotowuje w jego dokumentacji medycznej.
- Przebieg teleporady:
- W ustalonym terminie następuje kontakt osoby udzielającej teleporady z Pacjentem.
- Osoba udzielająca teleporady rozpoczyna jej udzielenie od sprawdzenia/potwierdzenia tożsamości Pacjenta na podstawie posiadanych danych w dokumentacji medycznej.
- Osoba udzielający teleporady informuje pacjenta także o prawie zgłoszenia woli osobistego kontaktu z osobą udzielającą teleporady;
- Po potwierdzeniu tożsamości Pacjenta, następuje udzielenie teleporady.
- W przypadku, gdy teleporada nie jest świadczeniem wystarczającym z uwagi na stan zdrowia Pacjenta, Pacjent informowany jest o konieczności odbycia wizyty osobistej.
- Obowiązkiem osoby udzielającej teleporady jest dokonanie adnotacji w dokumentacji medycznej o realizacji świadczenia zdrowotnego w formie teleporady.
- Teleporady przeprowadzane są w warunkach gwarantujących poufność, w tym zapewnienie braku dostępu osób nieuprawnionych do informacji przekazywanych za pośrednictwem używanych systemów łączności z pacjentem.
- Osoba udzielająca teleporady informuje Pacjenta o tym, że otrzyma on kod recepty sms-em. Niezależnie od powyższego, każdy pacjent SZPZLO, u którego jest realizowana teleporada, i który podał prawidłowy nr telefonu komórkowego otrzymuje automatycznie za pomocą sms na podany nr telefonu kod dostępu pozwalający zrealizować receptę w aptece. Informuje także Pacjenta o możliwości dostępu do e-recepty w ramach Internetowego Konta Pacjenta (IKP), a na życzenie Pacjenta podaje kod także słownie podczas teleporady.
- W przypadku wystawienia Pacjentowi zlecenia na wyroby medyczne, osoba udzielająca teleporady powinna poinformować Pacjenta o konieczności odbioru dokumentu z właściwej Przychodni SZPZLO. Na czas epidemii COVID-19 Narodowy Fundusz Zdrowia umożliwił realizację zlecenia na wyroby medyczne na podstawie samego kodu zlecenia. Oznacza to, że osoba udzielająca teleporady może przekazać Pacjentowi sam kod, na podstawie, którego świadczeniobiorca może zrealizować zlecenie.
- Jeżeli osoba udzielająca teleporady wystawia Pacjentowi skierowanie w postaci elektronicznej w trakcie teleporady, Pacjent otrzymuje kod skierowania zgodnie ze sposobami określonymi w pkt 9 powyżej.
- Jeżeli Pacjent żąda otrzymania potwierdzenia e-skierowania w formie papierowej a nie posiada IKP, odmawia podania telefonu komórkowego i nie chce zanotować kodu dostępu potrzebnego do realizacji skierowania, ma możliwość odbioru potwierdzenia papierowego wydania skierowania w rejestracji placówki w której była realizowana teleporada.
- Z teleporad wyłączone są świadczenia realizowane wyłącznie w bezpośrednim kontakcie z pacjentem obejmujące świadczenia udzielane:
- w przypadku, gdy pacjent albo jego opiekun ustawowy nie wyraził zgody na realizację świadczenia w formie teleporady, z wyłączeniem świadczeń:
- o których mowa w art. 42 ust. 2 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. z 2020 r. poz. 514, z późn. zm.( 3 )) oraz art. 15b ust. 2 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 562, 567, 945, 1493 i 2401),
- związanych z wydaniem zaświadczenia,
- podczas pierwszej wizyty realizowanej przez lekarza, pielęgniarkę lub położną POZ, wskazanych w deklaracji wyboru, o której mowa w art. 10 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej,
- w związku z chorobą przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów, - w związku z podejrzeniem choroby nowotworowej,
- dzieciom do 6. roku życia poza poradami kontrolnymi w trakcie leczenia, ustalonego w wyniku osobistego badania pacjenta, których udzielenie jest możliwe bez badania fizykalnego;
- z wyłączeniem świadczeń, o których mowa w części II ust. 2 pkt 1 lit. b oraz ust. 4 załącznika do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 października 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego opieki zdrowotnej nad pacjentem podejrzanym o zakażenie lub zakażonym wirusem SARS-CoV-2 (Dz. U. poz. 1749, 1873 i 2043),
Osoba odpowiedzialna za treść:Katarzyna BrzeińskaOstatnia aktualizacja: 07 / 03 / 2023Katarzyna BrzezińskaOpublikowano: 07 / 03 / 2023Historia zmian
- Przejdź do - strona Poprzednia
strona - Przejdź do - strona Następna
strona - Powrót do poprzedniej strony
- Drukuj treść tego artykułu
- Pobierz artykuł w formie pliku Pobierz
PDF - Kontakt z Urzędem